Zainspiruj się od najlepszych!

Wydarzenia dla startupów i branż kreatywnych.

Dalej
Strona główna

Informacje o projekcie

Startup Inspire wzmacnia ekosystem startupowy i branże kreatywne w Gdańsku.

Inspiracji można szukać wszędzie. Najlepiej jednak uczyć się od tych, którzy przeszli już przez kręte ścieżki biznesowe i dziś odnoszą sukcesy.

Druga edycja Startup Inspire, poprzez szereg różnorodnych działań, kompleksowo wspierała gdańskie startupy i branże kreatywne.
Działania w ramach projektu skupiały się na trzech kluczowych obszarach (szczególnie ważnych, w czasie trwającej pandemii): prawo internetowe, e-commerce oraz wzmocnienie wizerunku i wiarygodności marki w internecie.

Druga edycja projektu realizowana była w 2020 roku.
Organizatorami projektu byli Inkubator STARTER oraz Miasto Gdańsk.
Sfinansowano ze środków Miasta Gdańsk.

Sesje eksperckie

Działasz na gdańskim rynku? Potrzebujesz wsparcia z prawa internetowego, e-commerce lub wzmocnienia wizerunku i wiarygodności marki w internecie?
Umów się na 2h, bezpłatne konsultacje z jednym z naszych ekspertów.

To bardzo proste! Wystarczy wypełnić formularz online, dokładnie opisać zagadnienie, które chcesz omówić podczas sesji eksperckiej i poczekać na kontakt ze strony Opiekuna Klienta.

Projekt dla osób z zarejestrowaną działalnościa.

Pula sesji eksperckich w ramach projektu została wyczerpana
Strona główna
Strona główna

Tomasz Palak

TOMASZPALAK.PL
Prawo w Internecie Prawa autorskie Prawo w social mediach
Strona główna

Łukasz Murawski

STUDIO102
Budowanie marki Wzmocnienie wizerunku marki Wiarygodność marki
Strona główna

Paulina Walkowiak

CUX
Ścieżka zakupowa Analityka e-commerce UX w e-commerce

Webinary

Zbudowanie wizerunku i wzmocnienie wiarygodności marki w internecie.
Zbudowanie wizerunku i wzmocnienie wiarygodności marki w internecie.
Zbudowanie wizerunku i wzmocnienie wiarygodności marki w internecie.

Zapraszam Cię na półtorej godzinne spotkanie ONLINE podczas którego opowiem Ci o tym:

- dlaczego branding nie jest częścią marketingu i czym się od niego różni,
- czym tak naprawdę jest marka i dlaczego powinieneś zdegradować swoje logo,
- jakie dwa testy musisz zdać, aby zbudować silną markę i przyciągać klientów do Twojej firmy,
- jak wbijać słowa do głów potencjalnych klientów (pozycjonowanie to nie tylko słowo!),
- jak świadomie korzystać z narzędzi marketingowych,
- co tak naprawdę kupują klienci i czego od Ciebie oczekują,
- kto jest Twoją konkurencją oraz
- jak zbudować pozycję niezależnie od tego, czy jesteś firmą małą, dużą, start-upem, B2B czy B2C.

Szybko, dynamicznie i konkretnie, ale przed wszystkich po ludzku!

Po spotkaniu otrzymasz ode mnie EBOOKa z elementami WORKBOOKA „BRAND STARTER”, który pozwoli Ci uporządkować wiedzę oraz samodzielnie opracować podstawy komunikacji w internecie.

Cena: bezpłatnie

Data: 29.10.2020, godzina 11:00

ZAPISY ZAKOŃCZONE
Na drodze do sprzedaży. Jak wykorzystać Social Commerce w projektowaniu ścieżki klienta?
Na drodze do sprzedaży. Jak wykorzystać Social Commerce w projektowaniu ścieżki klienta?
Na drodze do sprzedaży. Jak wykorzystać Social Commerce w projektowaniu ścieżki klienta?

Półtorej godzinny webinar, który wyjaśni jak dumnie kroczyć po drodze do sprzedaży w mediach społecznościowych.
Od zrozumienia i wprowadzenia w życie zasad social commerce, przez projektowanie i optymalizację ścieżki klienta, po wprowadzanie ulepszeń na podstawie wyselekcjonowanych danych.

Webinar prowadzony bedzie w języku angielskim.

Podczas spotkania dowiecie się:
- Czym jest Social Commerce i jak wykorzystać je na swoją korzyść?
- Jak budować e-commerce w social mediach?
- Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia efektywnej ścieżki klienta?
- Oraz w jaki sposób wykorzystać mądrą analitykę do zwiększania sprzedaży?

Dla uczestników spotkania przygotowany zostanie workbook podsumowujący zdobytą wiedzę, checklista niezbędna do projektowania efektywnej ścieżki klienta oraz limitowany darmowy dostęp do narzędzia analitycznego cux.io.

Cena: bezpłatnie

Data: 12.11.2020, godzina 11:00

ZAPISY ZAKOŃCZONE

Cykl warsztatów on-line

Ograniczenia związane z pandemią wpłynęły na Twój biznes? Potrzebujesz nowego wiatru w żagle?

Jeśli pracujesz w branży kreatywnej (przemysły kreatywne, sektor cyfrowy, sektor kultury) weź udział w bezpłatnym cyklu warsztatów, którego celem będzie: ponowna ocena Twoich zasobów, modyfikacja modelu biznesowego firmy i praca nad komunikacją oferty.

W ramach 22 godzin warsztatów swoją wiedzą podzielą się z Tobą eksperci z obszarów: pozyskiwania finansowania społecznościowego, strategii biznesowej, e-commerce, budowania wizerunku i wiarygodności marki w sieci.
Dodatkowo otrzymasz możliwość skonsultowania swoich pomysłów brandingowych na indywidualnych konsultacjach. Uczestnictwo w cyklu warsztatów online to doskonała okazja do wymiany doświadczeń z osobami w podobnym momencie rozwoju firmy.

Zapisy obowiązują na cały cykl bezpłatnych warsztatów online. Nie ma możliwości uczestnictwa w pojedynczym spotkaniu
Projekt dla osób z zarejestrowaną działalnościa.
Regulamin

BRAK WOLNYCH MIEJSC
Strona główna

Praca na zasobach – zauważ i wzmocnij to, co już masz i działaj z tego miejsca.

21.10.2020

Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) sposobem na wsparcie działań kreatywnych.

24.10.2020

Kreatywne ujęcie modeli biznesowych. Stwórz szablon działania.

29.10.2020

Komunikowanie się i sprzedaż w świecie wirtualnym (dwa moduły).

2.11.2020, 5.11.2020

Branding, czyli jak przyciągnąć klienta do Twojej firmy.

12.11.2020

Praca na zasobach – zauważ i wzmocnij to, co już masz i działaj z tego miejsca.

Data

Godzina 17:00-20:00

Data

21.10.2020

Celem szkolenia jest zachęcenie uczestników do zdiagnozowania swoich obecnych zasobów (materialnych i niematerialnych, wewnętrznych i zewnętrznych), które mogą być początkiem nowych działań w ramach ich działalności. W myśl zasady „działam z tym, co mam, tu, gdzie jestem” zidentyfikujemy i wzmocnimy stan obecny, tak, by drobne zmiany i rozwiązania można wprowadzić od razu.
To ważne, by uczestnicy warsztatu nazwali trudności, jakie mają obecnie w wyniku pandemii.
Obowiązkowe: otwarta głowa, podejście „da się!” i chęć zainspirowania się!

Prowadząca

Praca na zasobach –  zauważ i wzmocnij to, co już masz i działaj z tego miejsca.

Agnieszka Płoska

agaploska.com

Agnieszka Płoska, uczy realizacji kampanii crowdfundingowych. Odczarowuje je i pokazuję jak możesz spełnić marzenia i finansować je dzięki zaangażowaniu Twojej społeczności. Nałogowo i zawodowo kreuje pomysły, zamienia je w projekty, a następnie realizuje. Od 2009 roku zajmuje się alternatywnym finansowaniem przedsięwzięć. Od 2014 roku pomogła 75 projektodawcom pozyskać łącznie ponad 450 tyś zł. Konsultowała kolejne kilkadziesiąt projektów. Specjalizuje się w kampaniach opartych o nagrody (reward-based crowdfunding).

Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) sposobem na wsparcie działań kreatywnych.

Data

Godzina 10:00-16:00

Data

24.10.2020

Celem warsztatu jest pokazanie uczestnikom narzędzia jakim jest crowdfunding i zainspirowanie ich do stworzenia własnej kampanii, albo wykorzystania w swoich działaniach elementów charakterystycznych dla tego narzędzia.
Podczas warsztatów skupię się na pokazaniu możliwości i wzmocnieniu poczucia, że praktycznie każdy może zrealizować takie działania z powodzeniem, o ile wyposażony będzie w odpowiednie narzędzia. A te narzędzia dostanie podczas naszego spotkania.

Prowadząca

Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) sposobem na wsparcie działań kreatywnych.

Agnieszka Płoska

agaploska.com

Agnieszka Płoska, uczy realizacji kampanii crowdfundingowych. Odczarowuje je i pokazuję jak możesz spełnić marzenia i finansować je dzięki zaangażowaniu Twojej społeczności. Nałogowo i zawodowo kreuje pomysły, zamienia je w projekty, a następnie realizuje. Od 2009 roku zajmuje się alternatywnym finansowaniem przedsięwzięć. Od 2014 roku pomogła 75 projektodawcom pozyskać łącznie ponad 450 tyś zł. Konsultowała kolejne kilkadziesiąt projektów. Specjalizuje się w kampaniach opartych o nagrody (reward-based crowdfunding).

Kreatywne ujęcie modeli biznesowych. Stwórz szablon działania.

Data

Godzina 16:30-20:30

Data

29.10.2020

Kreatywne ujęcie modeli biznesowych! Jak stworzyć szablon działania, który jest:
• spójny z wizją twórcy,
• dostosowany do realiów rynkowych,
• plastyczny oraz dający dużą przestrzeń do zmian i adaptacji,
• obudowany perswazyjnością i marketingiem XXI-wieku.

4- godzinny warsztat online, którego formuła jest stworzona na bazie analizy potrzeb poszczególnych uczestników! Spersonalizowane podejście przy tworzeniu własnego modelu biznesowego oraz obszerny, bardzo aplikacyjny blok poświęcony pytaniom i odpowiedziom, daje fantastyczną przestrzeń na rozwianie wszelkich wątpliwości, zainspirowanie się oraz - przede wszystkim - ukończenie warsztatu z wypracowanymi, gotowymi do wdrożenia rozwiązaniami. Przebieg wydarzenia zawiera analizę zagadnień m.in. z zakresu marketingu, sprzedaży, analizy potrzeb i wartości, gotowości do adaptacji i zmian w otaczającym nas świecie. Wszystko w aplikacyjnej, interaktywnej formule, w oparciu o model biznesowy CANVAS.

Prowadzący

Psycholog, pedagog, tutor, doradca zawodowo-edukacyjny i konsultant biznesowy. Od 10 lat związany z edukacją i różnego rodzaju indywidualnymi formami wsparcia psychologicznego. Trener-praktyk, uwielbia pracę warsztatową, rocznie prowadzi setki godzin szkoleń, kursów i zajęć związanych m.in. z przedsiębiorczością i umiejętnościami miękkimi. Założyciel i właściciel Monitorowania Rozwoju GAM, koordynator zespołu tutorskiego oraz psychologicznego Thinking Zone. W wolnym czasie czyta, pisze, je, ćwiczy, znowu je i nadrabia youtube’owe zaległości. Wychodzi z założenia, że chcieć to móc a praktyka czyni mistrza.

Komunikowanie się i sprzedaż w świecie wirtualnym (dwa moduły).

Data

Godzina 16:30-19:30

Data

2.11.2020, 5.11.2020

Dwa warsztaty wirtualne składają się na mini akademię, pozwalającą przygotować się do komunikowania się i sprzedawania w świecie COVID-19, w którym dominują kontakty online, niepewność co do przyszłości oraz niechęć do podejmowania decyzji lub ich spowolnienie. Przedsiębiorcy często potrzebują przemyślenia swojej strategii i taktyki sprzedaży: co i w jaki sposób mogą dziś oferować klientom (Unikalna Propozycja Wartości).

Moduł 1: Komunikowanie się w świecie wirtualnym skupia się na zrozumieniu, jak wygląda dziś komunikacja w biznesie oraz co jest w niej szansą, a co zagrożeniem. Omawia również zasady budowania zaufania i bliskości w biznesie.

Moduł 2: Sprzedaż w świecie wirtualnym dotyczy planowania i przygotowania się do prowadzenia przekonujących rozmów sprzedażowych.

Oba moduły są bardzo interaktywne: jest w nich wiele ćwiczeń w małych grupach, pozwalających na wymianę pomysłów między uczestnikami i przećwiczenie nowych umiejętności oraz skorzystanie z wzajemnej informacji zwrotnej.

Prowadząca

Komunikowanie się i sprzedaż w świecie wirtualnym (dwa moduły).

Dorota Porażka

move4ward.pl

Dorota jest ekspertem zmiany zachowań i trenerem umiejętności miękkich z wieloletnim stażem pracy w biznesie. Jest absolwentką Międzynarodowego Programu Studiów MBA GFKM w Gdańsku, walidowanego przez RSM Erasmus University i coachem certyfikowanym w Institute of Leadership and Management w Londynie. Obecnie jest Partnerem Zarządzającym w firmie Move4ward Training and Development, będącej wyłącznym licencjonowanym partnerem w Polsce firm Huthwaite International i Management Futures. Z firmą Huthwaite, światowym liderem w rozwoju umiejętności sprzedaży B2B i B2C, współpracuje od ponad 20 lat. Jest akredytowanym trenerem Huthwaite w obszarze szkoleń z zakresu: technik sprzedaży i negocjacji, coachingu sprzedaży, prezentacji, tworzenia ofert, wywierania wpływu, budowania i zarządzania zespołem. Prowadzi projekty szkoleniowe w języku polskim i angielskim na terenie Polski, Europy, USA i Kanady dla firm z branż: finansowej, przemysłowej, medycznej, telekomunikacyjnej, IT i wielu innych.

Branding, czyli jak przyciągnąć klienta do Twojej firmy.

Data

Godzina 17:00-20:00

Data

12.11.2020

Zapraszam Cię na trzy godzinne spotkanie ONLINE podczas którego opowiem Ci o tym:

- dlaczego branding nie jest częścią marketingu i czym się od niego różni,
- czym tak naprawdę jest marka i dlaczego powinieneś zdegradować swoje logo,
- jakie dwa testy musisz zdać, aby zbudować silną markę i przyciągać klientów do Twojej firmy,
- jak wbijać słowa do głów potencjalnych klientów (pozycjonowanie to nie tylko słowo!),
- jak świadomie korzystać z narzędzi marketingowych,
- czego oczekuje od Ciebie klient,
- co tak naprawdę kupują klienci i dlaczego nie ma czegoś takiego, jak zbyt wysoka cena,
- w jaki sposób klienci kupują skoro nie chcą, aby im sprzedawano,
- dlaczego nie powinieneś spełniać oczekiwań klienta,
- czym różni się koncepcja 4P od koncepcji 4M,
- jakie 5 rewolucyjnych zmian zaszło w marketingu na przełomie wieków,
- kto jest Twoją konkurencją, czyli porozmawiamy o zaspokajaniu potrzeb,
- jak zbudować pozycję niezależnie od tego, czy jesteś firmą małą, dużą, start-upem, B2B czy B2C.

Dynamicznie, konkretnie i bez przynudzania, ale przed wszystkich po ludzku! Moim celem jest upraszczanie skomplikowanych teorii w taki sposób, abyś mógł je wykorzystać w praktyce.

W trakcie warsztatu opowiem Ci o podstawach budowania wizerunku. Po wspólnej pracy będziesz miał także przestrzeń na zadanie mi pytania. Jeśli nie uda mi się odpowiedzieć na wszystkie pytania to pozostałe odpowiedzi trafią do materiałów, które przekaże po naszym spotkaniu.

Po spotkaniu otrzymasz ode mnie EBOOKa z elementami WORKBOOKA „BRAND STARTER”, który pozwoli Ci utrwalić wiedzę oraz samodzielnie wykonać ćwiczenia.

Prowadzący

Branding, czyli jak przyciągnąć klienta do Twojej firmy.

Łukasz Murawski

studo102.pl

Doświadczony ekspert w zakresie budowania marek i brandingu. Pomaga firmom odróżnić się na rynku oraz zdefiniować cel pozabiznesowy. O ekspercie Psycholog społeczny - absolwent Uniwersytetu SWPS. Od początku drogi zawodowej związany z brandingiem. Pomaga firmom wyróżnić się na rynku i wypracować założenia komunikacji. Zwolennik upraszczania skomplikowanych teorii – po ludzku tłumaczy zagadnienia związane z tworzeniem wizerunku. Prowadzi warsztaty i szkolenia zarówno po polsku, jak i po angielsku. Wykłada Psychologię Marketingu i Reklamy w Wyższej Szkole Bankowej. Doradza startupom w inkubatorach przedsiębiorczości. Publikuje w najważniejszych polskich gazetach poświęconych marketingowi. Tworzy pierwszy w Polsce cykl wywiadów z światowej klasy ekspertami w dziedzinie brandingu. Dotychczas rozmawiał z takimi osobami jak Al Ries, Laura Ries, Marty Neumeier, Martin Lindstrom, David Brier, Richard Sauerman i Matt Davies.

Artykuły eksperckie

Makijaż wymaga techniki, ale to też wrażliwość na drugą osobę
Makijaż wymaga techniki, ale to też wrażliwość na drugą osobę

Anna Miler

Makijaż wymaga techniki, ale to też wrażliwość na drugą osobę

Magda Purchla prowadzi dwie marki – Wedding Art i Face Art. W obu skupia się na budowaniu wizerunku i tym, żeby pokazać osobę, którą maluje czy stylizuje, zgodnie z jej wrażliwością. Magda ma na swoim koncie sesje okładkowe różnych magazynów i pozycji książkowych, artykuły na portalach ślubnych i setki zadowolonych klientek, które podkreślają, że czuły się dzięki niej wspaniale same ze sobą. Z jakimi pytaniami przyszła więc na warsztaty Startup Inspire?   

Czytaj dalej
Naturalne domowe spa, czyli jak osiągnąć spokój w niespokojnym świecie
Naturalne domowe spa, czyli jak osiągnąć spokój w niespokojnym świecie

Anna Miler

Naturalne domowe spa, czyli jak osiągnąć spokój w niespokojnym świecie

Harmonia i wewnętrzny spokój to doświadczenia, które swoim klientkom i klientom chce zapewnić Izabela Ryska. Od kilku lat prowadzi warsztaty, tworzy kosmetyki i świecie zapachowe sygnowane swoim imieniem i nazwiskiem. Pełna energii i pomysłów nie boi się zmian i eksperymentuje w swojej firmie. W ramach cyklu Startup Inspire szuka skutecznych sposobów komunikacji swoich pasji.

Czytaj dalej
CUMY to powrót do pracy rąk i rzemiosła w Stoczni
CUMY to powrót do pracy rąk i rzemiosła w Stoczni

Anna Miler

CUMY to powrót do pracy rąk i rzemiosła w Stoczni

Blanka Byrwa jest projektantką, z wykształcenia architektką wnętrz, ale projektuje też meble. Interesuje ją wykorzystywanie materiałów lepszych technologicznie, biodegradowalnych. Z potrzeby eksperymentowania, prototypowania i potrzeby miejsca, gdzie może projektować i realizować swoje  wizje powstał MakerSpace CUMY – otwarty warsztat znajdujący się w ponad 100-letnim budynku Hartowni na terenie Stoczni Cesarskiej.

Czytaj dalej
Z szacunku dla zasobów naturalnych ziemi i pracy rąk
Z szacunku dla zasobów naturalnych ziemi i pracy rąk

Anna Miler

Z szacunku dla zasobów naturalnych ziemi i pracy rąk

Ewa Konopko udowadnia, że można się realizować na wielu polach. Tłumaczka przysięgła języka niemieckiego i przewodniczka po Gdańsku od roku rozwija markę Square Upcycling, w ramach której tworzy wyposażenie wnętrz z drewna i stali. – Używam surowców i przedmiotów już istniejących z szacunku dla zasobów naturalnych ziemi i dla pracy tych, którzy dany przedmiot stworzyli – mówi. Jedna z jej realizacji to stalowy stolik, na blacie którego narzędzia używane niegdyś w warsztacie zostały „unieruchomione” w żywicy epoksydowej. Można się w niego wpatrywać godzinami. Ten niepowtarzalny mebel z założenia ma służyć właścicielowi przez całe życie.

Czytaj dalej
Kreatywne działania mamy w genach 
Kreatywne działania mamy w genach 

Anna Miler

Kreatywne działania mamy w genach 

Alicja Żarkiewicz i Agnieszka Żarkiewicz są siostrami. Od siedmiu lat prowadzą działania pod marką MAMYWENE. Nieustannie szukają nowych sposobów na zainteresowanie kolejnych osób ekologicznym stylem życia – prowadzą warsztaty, na których można zrobić samodzielnie kosmetyki czy środki do czyszczenia domu, udzielają się w social mediach, prowadzą grupę na facebooku. Pokazują, że każdy może zacząć zmiany od siebie, małymi krokami.  Alicja i Agnieszka uczestniczą w organizowanych przez Inkubator STARTER we współpracy z Miastem Gdańsk warsztatach w ramach projektu Startup Inspire, na których pracują nad wprowadzeniem zmian w swoich biznesie. 

Czytaj dalej
Pierwszy taki przewodnik po Pomorzu. Powstał specjalnie dla Startupów
Pierwszy taki przewodnik po Pomorzu. Powstał specjalnie dla Startupów

Morze nowych technologii. Pomorskie 2020

Pierwszy taki przewodnik po Pomorzu. Powstał specjalnie dla Startupów

Nowy przewodnik „Morze nowych technologii. Pomorskie 2020” to kompleksowy informator o pomorskim biznesie, przygotowany z myślą o startupach. Przedsiębiorcy z innowacyjnymi pomysłami dowiedzą się, gdzie znaleźć inwestorów, najlepsze coworkingi do pracy, współpracowników i w jakich wydarzeniach biznesowych warto wziąć udział.

Czytaj dalej